Villa Baldaccini
Logo, visuell identitet og etikett til olivenolje
Bakgrunn

Villa Baldaccini er en tradisjonsrik og vakker gård utenfor Lucca i Italia. Stedet stammer fra 1700-tallet og tilbyr i dag selskapslokaler, god mat og vin og eget kapell i vakre omgivelser. I tillegg produseres olivenolje fra egne oliventrær. April Design fikk i oppdrag å redesigne etiketten og utvikle en produktlogo. “Solen” var et element som kunden ønsket å videreføre.

Løsning

Renzo Baldaccini er en liten produsent med stor lidenskap for oliven. Han er også bærer av en stolt tradisjon og derfor har vi valgt å ikke bryte med kategorispråket. Etiketten har blitt modernisert og produktnavnet har fått en mer dominant rolle. Solsymbolet har fått større plass på etiketten ved at den har blitt mer smakfull og frodig i uttrykket. Den kommer også bedre frem på sort etikett. All informasjon har blitt reorganisert og strammet opp for å forsterke inntrykket av kvalitet.

Olivenoljen har oppnådd beste klassifisering og har to år på rad vunnet “5 Gocce” (5 dråper), den høyeste utmerkelsen for olivenolje fra Lucca.