Proximo
Navn, logo, visuell identitet
Bakgrunn

Vi presenterer en ny telekomoperatør! Proximo skal ta en ledende rolle som digital tilrettelegger. Selskapet har ambisjoner om å bli Norges mest komplette virtuelle operatør innen tele- og datakommunikasjon til bedriftsmarkedet.

Da vi startet samarbeidet, var mye av strategien og grunnmuren på plass. Det som manglet var et navn og et visuelt univers for den nye merkevaren.

Løsning

Telekom er et spennende marked med mange aktører og sterke merkevarer. Gjennom workshops med kunden, fikk vi innsikt i de ambisiøse målene og strategien for å ta ønsket posisjon.

Proximo betyr “neste” på latin, og ble navnet på Fiber Norges nye satsning.

En ny satsning krever en tydelig kommunikasjon overfor markedet, samarbeidspartnere og interessenter. En visuell identitet som skiller seg ut ble vurdert som et sterkt verktøy i formidlingen av en ny aktør.

April Design har utviklet navn, designkonsept, logo, visuell identitet, animasjon og illustrasjoner. Designgrepene er kraftfulle og friske, reflekterer energi og fleksibilitet og gir god gjenkjennelseseffekt.

Nettsiden er utviklet av Guilty i samarbeid med Proximo.