Jotron
Logo og visuell identitet
Bakgrunn

Jotron har lang historie som leverandør av høykvalitets sikkerhetsprodukter og systemer til skipstrafikk, luftfart, kystsikkerhet og olje-, gass- og energisektoren over hele verden. Selskapet har hovedkontor i Larvik i tillegg til kontorer og samarbeidspartnere i flere land.

Jotron har et godt omdømme i markedet og besluttet å revitalisere sin visuelle identitet for å tydeliggjøre et ambisiøst merke som avsender av verdensledende teknologiske produkter.

Løsning

Vi er stolte over å ha utviklet en ny og moderne visuell identitet for Jotron. Arbeidet er et resultat av workshops, og inspirasjonen til det visuelle uttrykket ligger i misjonen, navnet, ingeniørfaget og ikke minst selskapets verdensledende posisjon.

Fonten Proxima Nova er moderne og geometrisk i uttrykket og har stor fleksibilitet, noe som er viktig for Jotrons mange ulike plattformer.

Sammen med Jotron arbeider vi med ytterligere utvikling av identiteten til å omfatte flere av selskapets mange kommunikasjonsflater.